Veelgestelde vragen omtrent webwinkel PINOK
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
- U kunt een bestelling via de webwinkel plaatsen. Dit doet u door items in uw winkelwagen toe te voegen en vervolgens op afrekenen te klikken. U kunt met of zonder account afrekenen, daarnaast kunt u indien gewenst een account aanmaken.
- Uiteraard kunt u ook een bezoek aan de winkel brengen en hier zelf items uitkiezen en passen met stylingadvies van het PINOK team.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
- U ontvangt bij bezorging met PostNL of DHL een track & tracé code. Hiermee kunt u de betreffende bestelling volgen en zien wanneer deze geleverd wordt.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
- U kunt uw bestelling zelf niet wijzigen. Het is van belang dat u zo spoedig mogelijk telefonisch contact opneemt met PINOK, zodat wij de bestelling niet zullen verzenden en op hold zetten. Tevens zullen wij deze voor u wijzigen naar een andere maat of item. Telefoonnummer PINOK (0)77-351 27 59.
Ik heb geen bevestigingsmail of track & tracé code, wat nu te doen?
- Indien u deze niet ontvangen heeft, kunt u via een e-mail info@pinok.nl of telefonisch contact met ons opnemen. In enkele gevallen is de bevestigingsmail of track & tracé code in uw spambox beland. Controleer deze svp eerst even voordat u contact opneemt.
Verzenden
Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn bestelling?
- Indien een bestelling voor 16.00 is besteld zullen wij deze nog dezelfde dag verzenden.
- Bestellingen die u op zaterdag of zondag plaatst, worden op dinsdag geleverd.
- Indien een artikel niet op voorraad is dan informeren wij u dezelfde dag over de betreffende levertijd. Als u de voorkeur geeft aan verzending met vereiste handtekening, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht. Neem contact met ons op voordat u deze bezorgwijze kiest. Welke verzending u ook kiest, u krijgt van ons een trackingnummer waarmee u het pakket online kunt volgen.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
- De bestelling wordt middels PostNL of DHL geleverd. Elke bestelling verpakken wij met uiterste zorg in een doos of in een a4 special verdikte enveloppe.
Bezorgt PINOK ook in het buitenland?
- PINOK levert uw bestellingen ook in het buitenland met DHL. Voor de betreffende kosten kunt u via de e-mail info@pinok.nl of telefonisch contact opnemen met PINOK. Wij zullen de extra kosten opvragen bij de verzender en naar u communiceren. Indien akkoord zullen we een factuur voor u opmaken.
Kan ik mijn bestelling bij een PostNL locatie laten bezorgen?
- Ja, een bestelling kan bij een PostNL locatie worden bezorgd. Voor meer informatie omtrent de gewenste locatie verwijzen wij u naar de locatiewijzer op PostNL. Hier vindt u alle locaties van PostNL waar wij uw pakket kunnen laten bezorgen.
Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?
- U kunt uw bestelling ook afhalen bij PINOK van maandag t/m zondag. Voordeel hierbij is dat u de stukken meteen kunt passen. (Afhalen op maandag, zaterdag en zondag ook mogelijk) Indien u hier gebruik van wil maken dan vernemen we dit graag per mail info@pinok.nl of u neem gerust telefonisch contact op. Tevens kunt u deze bezorgmethode ook in de webwinkel selecteren.
Betalen
Welke betalingsmethode kan ik kiezen?
o iDEAL
o Maestro
o Mastercard
o Bancontact/ MisterCash
o PayPal
o Visa
o VPAY
o Afterpay
Mijn betaling lukt niet, wat nu?
- Neem gelieve contact op met PINOK. Wij annuleren de bestelling en zetten het betreffende artikel hiermee weer online. Dan kunt u nog een keer bestellen met een andere betaalmethode. Wellicht werkt een andere betaalmethode beter voor u.
- Mijn Afterpay betaling lukt niet? Werkt deze betaalmethode niet dan verwijzen wij u graag door naar het bedrijf Afterpay. Zij kunnen u informeren hoe u dit kunt oplossen en waar het aan ligt. Telefoonnummer 020-723 02 70.
- Ik krijg een foutmelding als ik een betaling wil doen. Hoe kan ik dit oplossen?
Wij adviseren om een foutmelding bij de betaling te voorkomen door de geschiedenis in uw browser op te schonen. Door het verversen van de webpagina schoont u de cache op. Klik op CTRL F5 of CTRL + SHIFT + DELETE.
Een tweede optie is om de website www.pinok.nl in een andere browser op te starten en hier de bestelling opnieuw te plaatsen. De cache is dan niet opgeslagen en in de meeste gevallen lukt de bestelling dan alsnog. Diverse browsers zijn: Firefox, Chrome, Internet Explorer.
Hanteert PINOK verzendkosten?
- Bij bestellingen boven de € 50 zijn de bezorgkosten compleet GRATIS!
- Indien u een bestelling onder de € 50 plaatst vragen wij een bijdrage voor de verzendkosten van € 4,95. (Standaard verzending met Post.nl en DHL bedraagt namelijk € 6,95. PINOK draagt 2 euro bij.)
Retourneren
Hoe stuur ik een artikel retour?
1. Aanmelden ruiling/ retour bij info@pinok.nl
2. Reden van ruiling/ retour opgeven
3. Wilt u het artikel omruilen? Vermeld dan duidelijke tegen welk artikel (artikelnaam) en welke maat.
4. U ontvangt een RMA (Reclamation number)
5. Vermeld het RMA nummer op de retour en stuur deze in originele verpakking terug.
Wat zijn de ruil & retour voorwaarden?
- Kleding is ongewassen en ongedragen.
- De kleding bevat geen vlekken, (o.a. make-up, lichaams- of sigarettengeuren.)
- Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen
- Sieraden kunnen vanwege hygiënische redeneren niet geretourneerd worden.
- Originele kaartjes en labels zijn nog bevestigd aan het product
- Product zit in originele verpakking
Binnen hoeveel dagen kan ik het artikel retourneren?
- Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Wat zijn de kosten om een artikel te retourneren?
- Verzendrisico en retourkosten zijn voor de koper.
- Bij ruilingen neemt PINOK eenmalig de verzendkosten van het opnieuw te verzenden product voor haar rekening
- PINOK adviseert om retourzendingen middels aangetekende post te versturen, aangezien wij niet aansprakelijk zijn voor beschadigen of zoekraken van retouren/ruilingen.
Ik heb geen retourformulier, wat nu?
- Dit heeft u niet nodig bij het retourneren van de artikelen.
- Alle informatie omtrent de retourprocedure vindt u hier:
www.pinok.nl/content/ruilen-en-retourneren
Wat is het retouradres?
PINOK
T.a.v. Ruilingen & retouren
Gasthuisstraat 28
5911 JK Venlo
Defect of verkeerd artikel, wat verder?
- Graag een melding maken via de e-mail of telefonisch contact. Hierna kijken wij samen met u naar verdere mogelijkheden.
Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik de terugbetaling?
- Indien de ruiling/ retour is goedgekeurd ontvangt u binnen 14 dagen het aankoopbedrag retour.
Maten
Mijn maat is uitverkocht, wat kan ik doen?
- Graag een melding maken via de e-mail of telefonisch contact van het uitverkochte gewenste item. Vaak kunnen wij het artikel voor u nabestellen of hebben wij het eventueel nog in de winkel of in backorder staan.
Hoe vallen de maten 0 t/m 6?
- Deze kunt u vinden in het maatadvies op de webshop.
U vindt dit maatadvies onderaan bij het betreffende artikel onder het tabblad MAATDETAILS.
Mijn account
Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
- Op de homepage vindt u de mogelijkheid om uw e-mail aan te melden voor de nieuwsbrief.
Deze optie staat onderaan de homepage, precies boven de social media buttons.
- U kunt ook een email sturen naar info@pinok.nl met uw emailadres.
Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
- Indien u de nieuwsbrief ontvangt, kunt u zich hier eenvoudig onderaan de mail voor afmelden.
Wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
- Als u wilt inloggen, moet u uw e-mail en wachtwoord invullen. Hieronder staat er “wachtwoord vergeten?” Het is de bedoeling dat u daarop klikt. Daarna vult u het geregistreerde e-mail in. U krijgt daarna een bevestiging e-mail binnen en dan is het mogelijk om uw wachtwoord te wijzigen.
Garantie
Is er een garantie op de artikelen op de webwinkel van PINOK?
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.